Excursió al Montcabrer des del Pinatell

Article originalment publicat en agost de 2008 a ruralicante (ara sendasyleyendas.com).

El majestuós cim del Montcabrer assoleix els 1390 metres d’altitud. Es troba al terme municipal de Cocentaina (Alacant) i constitueix el punt més alt de la serra de Mariola. Des del càmping Les Fonts de Mariola (Bocairent, València) es pot ascendir, sense gran dificultat, a través del sender de gran recorregut GR-7, el qual discorre tant per pista forestal com per un curt tram final de senda.

Distància recorreguda: 13,4 km.
Durada: 3 hores i 40 minuts (sense descansos).
Desnivell acumulat: 500 metres.
Tipus de ruta: Anada i tornada pel mateix camí.
Dificultat: Mitjana.
Veure track a wikiloc.

La ruta comença al càmping situat al costat de la urbanització El Pinatell, a 895 metres d’altitud, a poca distància de la carretera CV-794, que uneix Bocairent i Alcoi. Només eixir del càmping, amb el Montcabrer enfront, travessem els camps agrícoles que trobem per una senda ben definida, fins arribar a una pista forestal, per la qual seguim a la dreta en lleugera baixada. En pocs minuts trobem el GR-7: a la dreta veiem una àrea recreativa i, just davant nostre, a la part alta d’un turó, es troba el Castell de Mariola (o Torre de Mariola). Ens incorporem al GR-7 seguint cap a l’esquerra, amb la torre a la dreta i darrere.

Passats uns 20 minuts trobem la font del Mas dels Arbres, al costat de la qual hi ha un cartell informatiu: està permès el pas només a vehicles autoritzats (forestals, SEPRONA, bombers…). Com nosaltres anem a peu, podem continuar sense problema. Seguim en tot moment les marques de GR, guanyant altitud poc a poc a través del frondós bosc. El més habitual és que ens creuem amb senderistes i ciclistes, ja que és una ruta transitada. Des d’alguns punts del camí podem observar el perfil del Montcabrer, cada vegada més a prop.

Cartell informatiu al costat de la font del Mas dels Arbres (serra de Mariola).

Passada una estona arribem a una bifurcació: a l’esquerra el camí guanya altitud i segueix cap a Agres i refugi del Montcabrer; a la dreta (o, de front) hi ha un camí que accedeix a la finca privada del Mas de la Foia Ampla, on indica «Prohibit el pas», encara que les marques de GR segueixen per aquest camí i, ja dins de la finca ( a l’interior podem veure algun cavall i cabres), trobem un cartell que indica la ruta a seguir cap al Montcabrer.

Cavalls al Mas de la Foia Ampla.

El segon cartell que trobem ens obliga a girar a la dreta, seguint el tram final per un estret senderol que ascendeix constantment fins arribar al cim, on arribem passades unes dues hores de ruta. Després d’una pausa al cim, comencem el descens tornant pel mateix camí fins arribar al punt de partida, on finalitza la nostra ruta.

Cap al Montcabrer.

Artículo leído 2343 veces.

Comparteix-ho:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies