Rutas con historia por el entorno de Elche
L’extens terme municipal d’Elx compta amb un valuós patrimoni arquitectònic i cultural, directament lligat a l’evolució de la ciutat. En el llibre Rutas con historia por el entorno de Elche, el lector trobarà una mostra representativa de diferents construccions històriques repartides, en gran part, pel territori il·licità i, en menor part, pels termes d’Aspe i Santa Pola. A més d’una informació resumida i amena sobre aquestes edificacions o enclavaments, es proposen diferents rutes o excursions per visitar cada lloc i així conèixer de primera mà el nostre passat, ja que no hi ha millor manera de valorar-lo. El lector coneixerà, entre altres dades, quan i des d’on es va canalitzar aigua potable a Elx per primera vegada, per què el pantà mai va complir la seva funció, o d’on es va extreure la pedra per a la construcció de diferents edificis il·licitans.
A qui va dirigit?
- Persones que s’inicien en el món del senderisme i/o interessades pel patrimoni arquitectònic històric il·licità.
- Persones aficionades al senderisme, procedents de municipis veïns i que visiten amb freqüència la ciutat d’Elx.
- Mestres d’escola i institut que volen fer excursions amenes i interessants amb els seus alumnes.
- Famílies amb nens a partir d’uns 7 anys.
Característiques
- Edició: 1ª, abril de 2015.
- Format: A5 (148 x 210 mm).
- 92 pàgines a tot color, amb diverses imatges i il·lustracions.
- Enquadernació: fresada vertical, amb solapa.
Com es va dur a terme el projecte?
Rutas con historia por el entorno de Elche és el resultat d’un projecte previ (Revista Mopti), el qual consistia en una publicació mensual gratuïta (revista física, en format A5), a nivell local, centrada en la difusió sociocultural de la ciutat d’Elx. Encara que en aquest cas no es va realitzar campanya de crowdfunding —la qual cosa si que es va realitzar per al llibre Sendes i Llegendes d’Alacant—, el llibre va rebre una gran acollida per part dels il·licitans.
On es pot adquirir?
El llibre està disponible a diferents llibreries d’Elx.
Premsa
- 20 d’abril del 2015: Entrevista al programa radiofònic Memoria de Elche, gestionat per la Càtedra Pere Ibarra, de la Universidad Miguel Hernández.
- 12 de maig del 2015: Noticia en el diari local Elche News.
- 12 de maig del 2015: Noticia en el diari local Esto es Elche.
- 17 de maig del 2015: Entrevista en el diari local Elche Diario.
- 14 de desembre del 2015: Entrevista al programa radiofònic Vive la tarde, dirigit per Carlos Sempere, de TeleElx Radio Marca.
- 24 d’octubre del 2016: Entrevista al programa de televisió Día a Día (a partir del minuto 28), dirigit per Miriam Quesada, de TeleElx.