Ruta al Picatxo de Sant Gaietà (Crevillent)

La pujada al Picatxo, o pic de Sant Gaietà, a la serra de Crevillent, es pot fer a través de diferents rutes, des del sud i nord de la muntanya.

La serra de Crevillent constitueix un dels millors miradors de les comarques del sud, com són el Baix Vinalopó i el Baix Segura. La part més alta d’aquesta muntanya arriba als 838 metres d’altitud, al cim conegut com La Vella. El pic de Sant Gaietà, o popularment Picatxo, és el segon punt més alt d’aquesta serra, amb 816 metres. A escasos metres d’aquest punt (el Picatxo) conflueixen els termes de Crevillent, Albatera i Fondó de les Neus.

Serra de Crevillent.

Com arribar al Picatxo de Crevillent

En funció de la ruta que vulguem realitzar, hem de dirigir-nos amb el nostre vehicle a l’àrea recreativa de La Costa (Fondó de les Neus), o a l’àrea recreativa de Sant Gaietà (o Els Anouers) (Crevillent).

En el cas del Fondó de les Neus, al nord de la serra (ombria), l’accés amb vehicle és millor, ja que estan tots els camins asfaltats i en bones condicions, fins arribar a La Costa. Com arribar.

En canvi, des de Crevillent, al sud de la serra (solana), l’accés és un poc més tediós. Per arribar a l’àrea recreativa de Sant Gaietà hem de transitar, amb el nostre vehicle, uns 2,5 quilòmetres per un camí de terra, que en alguns punts està una mica deteriorat. Com arribar.

Serra de Crevillent nevada, el 19 de gener del 2017.

Ruta al Picatxo des de La Costa

En el següent mapa de Wikiloc es pot veure, amb detall, l’itinerari d’aquesta ruta circular, que puja al pic de Sant Gaietà des de La Costa (Fondó de les Neus). La durada és d’unes 3 hores i 30 minuts, sense comptar descansos.

Powered by Wikiloc

La Costa – Sant Juri

Des de l’àrea recreativa de La Costa, comencem a ascendir per la pista forestal que es dirigeix cap a la serra de Crevillent, amb l’embassament a la nostra esquena. Després d’una estona, més endavant trobem una barrera, que ignorem per seguir per aquest camí, el principal, sense desviar-nos.

Uns minuts més tard arribem a una casa amb tanca, on sol haver algun gos. En aquest punt el camí es divideix en tres: abandonem el camí principal i seguim a la dreta, pel més escarpat i amb major pendent, ignorant les marques de PR incorrecte.

Sierra de Crevillent.
Camí a la serra de Crevillent.

Avancem sempre guanyant alçada. Passats uns minuts veiem una cova a l’esquerra el camí i, més endavant, també a l’esquerra, algun terreny agrícola llaurat; hem de seguir per la senda situada a la dreta d’aquests terrenys, sempre en ascens.

Terreny agrícola al costat de bosc, durant la pujada al Sant Juri.

Uns minuts més tard arribem a un pal indicador del PR-CV 110, on continuem a la dreta. Després d’un lapse de temps arribem a l’alt del Sant Juri (803 msnm), on fem una pausa per observar el paisatge.

Sant Juri – Picatxo

Deixem el Sant Juri i la senda per la que veníem a la nostra esquena, i ens dirigim ara cap al pic de Sant Gaietà (el Picatxo), el qual veiem davant de nosaltres. Prompte baixem lleugerament, fins arribar a un coll, on trobem un encreuament de sendes. Ignorem les situades a banda i banda de la principal, i continuem de front, per començar a guanyar alçada de nou, a través del frondós bosc de pins.

Sierra de Crevillent.
Bosc molt a prop del Picatxo, a la serra de Crevillent.

Després d’uns minuts d’ascens arribem finalment al pic de Sant Gaietà, situat a 816 msnm. Fem aquí una altra pausa per delectar-nos amb una de les millors panoràmiques del sud d’Alacant.

Picatxo – Els Anouers

Després d’un descans, tornem fins l’anterior encreuament de sendes, al coll, i continuem a la dreta per una senda una mica relliscosa, en constant descens. Uns minuts després creuem un pedregar i, prompte, trobem un indicador del PR-CV 110: seguim cap a Els Anouers per un camí que, una mica més tard, passa al costat d’una deteriorada cova. Aquesta senda discorre paral·lela a un xicotet barranc, i ens condueix a l’àrea recreativa d’Els Anouers.

Área Recreativa de San Cayetano (sierra de Crevillent)
Ermita i àrea recreativa de Sant Gaietà (serra de Crevillent).

Els Anouers – La Costa

Ja en l’àrea recreativa de Sant Gaietà (El Anouers), ens dirigim a l’ermita homònima. La deixem a la dreta i darrere, per començar a guanyar alçada, de nou, per una senda situada a la dreta del barranc de Sant Gaietà. Hem de continuar per aquest camí, amb el barranc sempre en paral·lel i a la nostra esquerra.

Més endavant, el camí ix a una pista forestal, per la qual continuem a l’esquerra, ignorant camins que es desvien del principal. Uns minuts més tard, amb la ruta ja quasi completada, arribem a la casa amb tanca que vam veure al principi. Des d’aquest punt, tan sols ens queda tornar, pel mateix camí, a l’àrea recreativa de La Costa, on acaba aquesta ruta.

Serra de Crevillent.

Ruta al Picatxo des d’Els Anouers

En el següent mapa de Wikiloc es pot veure, amb detall, l’itinerari de la ruta que puja al pic de Sant Gaietà des de l’àrea recreativa del mateix nom, també coneguda popularment com Els Anouers. La durada (anada i tornada) és d’unes 2 hores, sense comptar descansos.

Powered by Wikiloc

Els Anouers – barranc de Sant Gaietà

Des d’on aparquem, al costat de la porta que prohibeix el pas a vehicles a l’àrea recreativa de Sant Gaietà, caminem uns 150 metres per arribar a aquesta. Sense abandonar el camí, deixem el berenador a la nostra dreta, al barranc. No hem de creuar-lo. Prompte veiem un cartell a l’esquerra, indicant la nostra ruta cap al pic de Sant Gaietà.

Comencem a pujar un curt tram de senda escalonat. Durant els propers 15 o 20 minuts, guanyem alçada constantment, amb el xicotet barranc (o rambla) de Sant Gaietà a la nostra dreta i el Picatxo davant.

Sierra de Crevillent.
Pic de Sant Gaietà, a la serra de Crevillent.

Finalment, la senda ens condueix a creuar el barranc, molt fàcilment. Després d’això, prompte veiem, a l’esquerra del camí, el que sembla una cova artificial, en molt mal estat.

Barranc de Sant Gaietà – coll

Una mica més tard, trobem un altre cartell indicant la nostra ruta i una variant a la Mitjana (647 msnm). Fins la Mitjana arribaríem després d’uns 15 minuts des d’aquest cartell, i la tornada la faríem pel mateix camí d’anada, per la qual cosa es pot optar per visitar-la o no, segons el temps de què disposem.

Pico de San Cayetano (sierra de Crevillent)
Pic de Sant Gaietà, vist des de la Mitjana (serra de Crevillent).

Seguim amb la nostra ruta, deixant el cartell de la Mitjana darrere i el Picatxo enfront de nosaltres, quasi a l’esquerra. El terreny és ara un poc més rocós i amb menys arbres que al barranc.

Al voltant d’una hora, des que vam començar la ruta, arribem a un coll on veiem un tercer cartell, el qual indica la variant a prendre per arribar al pic de Sant Gaietà (el camí correcte de la nostra ruta).

Coll – Picatxo

La senda s’endinsa ara, en ascens, per un bosc de pins fins que, finalment, arriba al rocós i pelat Picatxo. Des d’aquest punt observem, a prop i clarament, el pic de la Vella, o les serres de Callosa i Oriola, entre d’altres muntanyes d’Alacant. En dies clars s’aconsegueix veure, fins i tot, les illes de la Manga del Mar Menor i les serres de Cartagena.

Sierras de Callosa, Orihuela y, a la izquierda, el pico de San Cayetano (o el Picacho, en la sierra de Crevillente).
Serres de Callosa, Oriola i, a l’esquerra, el pic de Sant Gaietà.

En aquest cas, la tornada al punt de partida el realitzem pel mateix camí de pujada.

Comparteix-ho:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies